Vi tackar Bo-Inge på Järpens Hälsokost för sponsring med Pigga produkter!
Mivitotal Bars, Mivitotal Flex och Muscle Trigger Extrem är bara några av de produkter vi fått och använt före och under färden.
torsdag 19 februari 2009
tisdag 17 februari 2009
måndag 16 februari 2009
söndag 15 februari 2009
lördag 14 februari 2009
onsdag 11 februari 2009
tisdag 10 februari 2009
Vi tackar familjen Kampa / Olsson!
Dagen började med besök hos Ann-Sofie Liljas vetrinärpraktik i vackra Kövra.
Vi gjorde ett ultraljud på Siberian huskytiken Festis då vi misstänkte att hon var dräktig, visade sig vara för tidigt att utesluta dräktigheten även om det inte syntes på ultraljudet. Ser ut som att vi kommer att få byta ut Festis.
Siberian huskyhannen Nori besiktades och är nu helt klar för vår färd.
Fin service hos Hilleberg då Mattias lämnade in det nya Nammatj 3 GT tältet för att få dit sydda stormmattorna, medas Mattias kunde göra fler ärenden.
www.hilleberg.se
Nu en färsk semla med varm mjölk och planera vidare.
Mattias har precis gjort ett pass i skidspåret så han är väl värd den!
Vi gjorde ett ultraljud på Siberian huskytiken Festis då vi misstänkte att hon var dräktig, visade sig vara för tidigt att utesluta dräktigheten även om det inte syntes på ultraljudet. Ser ut som att vi kommer att få byta ut Festis.
Siberian huskyhannen Nori besiktades och är nu helt klar för vår färd.
Fin service hos Hilleberg då Mattias lämnade in det nya Nammatj 3 GT tältet för att få dit sydda stormmattorna, medas Mattias kunde göra fler ärenden.
www.hilleberg.se
Nu en färsk semla med varm mjölk och planera vidare.
Mattias har precis gjort ett pass i skidspåret så han är väl värd den!
måndag 9 februari 2009
Många sponsorer som visar intresse! så kuuul!
I dag har vi beställt 180 påsar från REAL. Återigen en härlig skidtur med pointrarna i lina 15 km på ny dragna spår. Sedan for vi till Rickardssons snickerier i undersåker och hämtade ut 60 liter heptan som dem sponsrat oss med. Vi skall ha det till våra bensinkök under två månader. Vi har även hämtat banankartonger som vi skall packa våran mat i som vi skall skicka till 4 ställen efter fjällkedjan. De ringde från (Never Lost) och ville sponsra oss med en massa bra prylar. Det lät intressant så vi får allt hem skickat under denna vecka. Kolla in http://www.neverlost.se/ och http://www.drytech.no/
söndag 8 februari 2009
180 påsar REAL mat.

Planering och beställning av mat. 180 påsar räcker nog till treriksröset. 120 påsar till hungriga Mattias:) och 60 påsar till mindre hungriga Anna:) nu är kl 23.20 och de har varit en hård dag med planering men trevligt. Anna fyllde år i dag så vi firade med kladdkaka och kaffe mmm vad gått:). Nu är de kväll.
lördag 7 februari 2009
Tasseborg/Sporttjänst i Östersund
I dag har vi hämtat ut hundmaten som vi blivit sponsrad med av Tasseborg hund&katt. Vi har även varit på sporttjänst i östersund och kompletterat vår utrustning inför Skanderna.
fredag 6 februari 2009
Ännu ett steg i rätt riktning :)
Jag och Anna började med en mil på skidor med Pointrarna i lina :) Sedan började allvaret igen. Planering för vår expedition hela dagen. Helena på Tasseborg i Östersund ringde och sa att de ville sponsra med hundmat för hela två månader. De är så kul med folk som ställer upp för oss och intresserar sig i vår expedition. Stort tack till alla er som hjälpt oss hitentills. Vi behöver all hjälp vi kan få med sponsorer mm.
torsdag 5 februari 2009
Reportage i hallenposten.
Här är reportaget Kent gjorde för Hallen posten, jätte bra! Gå in på denna adress för att läsa om oss. www.hallenbygden.se
onsdag 4 februari 2009
En fullspäckad dag i Järpen/Åre
I dag har Kent från Hallenposten varit och intervjuat oss om våran expedition. Sedan for vi till Camilla på Expedition Åre och hämtade ut en del av våra kläder som hon och Aclima sponsrar med. Sedan vidare till Åre kristallen och hämtade ut Mivi total flex som är en liten del av det som Bo-Inge sponsrar med. Så vi håller oss friska framöver. Dagen avslutade vi med kartgenomgång.
söndag 1 februari 2009
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











